Přínosy projektu ****************************************************************************************** * ****************************************************************************************** Projekt ENCOUNTER má přístup, zaměřený na dítě (0-18 let podle UN Úmluvy o právech dítěte) aktérství (Active agency) ve vztazích s významnými dospělými. Tímto přístupem je inovativn mentoringu pro děti a dospívající. Výzkumný design je navrhžený v souladu s nejnovějšími m dětmi a dospívajícími s důrazem na komunikaci, zaměřenou na dítě (child-centred research m Přínosy ENCOUNTER projektu budou následující: 1. Výsledky budou šířeny prostřednictvím akademických publikací s veřejným přístupem, aby oblasti mentoringu vliv mezi odbornou veřejností. 2. Bude probíhat komunikace o tématech a výsledcích projektu ENCOUNTER napříč různými medi spolupráci s partnery ENCOUNTER, např. prostřednictvím seminářů pro odbornou veřejnost apo 3. Na akademické úrovni je cílem začlenit témata ENCOUNTER do výuky hostující instituce, F humanitních Studií UK. Zejména perspektiva studia dítěte, dětí a dětství s dítětem v centr zkoumání bude představeno studentům Karlovy University. Perspektiva studia dětství bude za ENCOUNTER i mimo něj. 4. Na úrovni politiky a praxe v českém kontextu budeme rozvíjet a navázat na přístup zaměř (child-centred approach) v akademickém výzkumu mentorigu v kontextu České republiky a v pr vzdělávacího systému ve škole s potenciálním provedením v mezinárodním kontextu 5. Na úrovni mezinárodního výzkumu mentoringu mladistvých vytvoříme mezioborový a mezináro který se bude zabývat výzkumem mentoringu dětí a mladistvých. Cílem je vytvořit: 1.) konku grant na výzkum v Horizon Europe (návrh grantu ERC) na témata ENCOUNTER, 2.) spolupracovat (nebo zvláštní vydání periodika) na témata projektu ENCOUNTER, 3.) mezinárodní mentoringov osvojení si mentorských dovedností pro širokou populaci dětí a mladistvých na základě výsl 6. Na úrovni sociální politiky a praxe sociálních služeb v kontextu EU vypracujeme metodic nástrojů ke zvýšení povědomí o výhodách NMRs a umožníme tak dětem iniciovat a udržovat men